Bestuur

Het behoud van de karakteristieke bouwkunst op het Friese platteland, in het bijzonder die van boerderijen, hun bijgebouwen en de boerenerven.

De Boerderijenstichting Fryslân heeft als voornaamste doelstelling het behoud van de karakteristieke bouwkunst op het Friese platteland, in het bijzonder die van boerderijen, hun bijgebouwen en de boerenerven. De historische gebouwen en erven zijn onderdeel van de plattelandscultuur, die Friesland onderscheidt van andere provincies en ons een ‘eigen’ gezicht geeft.

Bestuursleden

Door middel van het bevorderen van de kennis probeert de boerderijenstichting het publiek bewust te maken van het belang van behoud van deze elementen voor de toekomst. Het Friese boerderijenbestand en de kennis hierover vergroot niet alleen de kwaliteit van leven voor de eigen inwoners, maar maakt de provincie ook interessant voor (cultuur-)toerisme.

• Henk Dijkstra – voorzitter
  • Ineke Krantz-Kret – secretaris
  • Gerrit Bauke Fokkema – penningmeester
  • Wiebe Hoekstra – lid
  • Jacob van der Vaart – lid
  • Goffe Jensma – lid
  • Evert Kramer – lid
  • Ate Feenstra – lid
  • Siebrand Krul – lid

De bestuursleden ontvangen geen beloning.

Word donateur voor het behoud van monumentale Friese boerderijen.

Word donateur